In 1994 ben ik begonnen als leerkracht basisonderwijs, vol idealen, nog jong en nieuwsgierig naar de echte onderwijswereld. Ik voelde me als een vis in het water en werd al snel aangetrokken door het management van een organisatie. Ik werd bouwcoördinator van de onderbouw en vrij vlot daarna adjunct-directeur. Een heerlijk afwisselende baan, de combinatie lesgeven en leidinggeven beviel goed.
Na de geboorte van de kinderen heb ik ervoor gekozen niet meer fulltime te willen werken. Ik ben weer aan de slag gegaan als leerkracht in de bovenbouw maar met een adviserende rol naar de directie en uiteraard ook als coördinator bovenbouw. Mijn eigen kinderen (2002 en 2003) vroegen ook de nodige zorg en ik merkte dat ik de combinatie moederschap en ambitie knap lastig vond, zeker als je een kind hebt die iets meer aandacht vraagt.
Ik heb me verdiept in alles wat met AD(H)D, autisme en ontwikkelingspsychologie te maken heeft om zo in mijn werk en in mijn privé de zorg te kunnen bieden die nodig is.
In oktober 2008 ben ik even gestopt met werken in het onderwijs, het leek me tijd voor wat anders, waar ik meer mijn coachingsvaardigheden in kon zetten en zo werkte ik op een P&O afdeling, maar het onderwijs bleef trekken! Ik werd gevraagd om terug te komen op mijn laatste basisschool om daar voor twee jaar de directie taak op me te nemen. Dat heb ik met veel liefde gedaan en met een goed gevoel kon ik toen de basisschool deuren sluiten.
Ik wilde graag me verder verdiepen en ben me gaan bekwamen in leerstrategieën en coaching en heb mijn eigen adviesbureau op het gebied van onderwijs en opvoeding opgezet, daarnaast werkte ik een aantal uren per week als extern rayondocent op de Katholieke Pabo Zwolle, ik heb daar studenten in hun stage begeleid en ontwikkel- en coaching gesprekken met hen gevoerd.
Om nog meer met mijn opgedane kennis aangaande leerstrategieën te gaan doen ben ik gaan werken in het Voortgezet Speciaal Onderwijs; eerst als groepsdocent en later als bevoegd docent wiskunde. Deze doelgroep is uitdagend, maar prachtig om mee te werken. Hier heb ik ervaren dat ik lesgeven nog steeds geweldig vind. Ik zoek graag de verdieping op, wil het maximale uit een kind halen.
Het onderwijs is een rode draad in mijn bestaan! Er is namelijk niets mooiers dan het zien ontwikkelen van jonge mensen en daar een bijdrage aan te leveren.
En dan nu Studio Zooo! Heleen en ik komen elkaar in onderwijsland telkens weer tegen, onze ontmoetingen bruisen van energie en de ideeën om de handen ineen te slaan zijn talrijk. En dat is wat we nu gaan doen, samen verder, elk met onze eigen specialiteit, maar door het bundelen van onze kennis en ervaring hebben we heel veel te bieden aan kinderen, jongeren, ouders en (onderwijs) professionals.
Voor mijn Curriculum Vitae verwijs ik je graag door naar mijn Linked-In profiel